Neverwinter Nights 2: Atut Rzemiosło Cudowne Przedmioty


Atut: Rzemiosło cudowne przedmioty

Rzemiosło: cudowne przedmioty umożliwia tworzenie przeróżnych magicznych przedmiotów, takich jak amulety, pierścienie, rękawice, karwasze, płaszcze, pasy, hełmy i buty.

Pisanie zwojów
Typ atutu:Atut tworzenia przedmiotów
WymaganiaPoziom czarującego 3


Użycie

Tworzenie magicznych przedmiotów wymaga spełnienia pewnych warunków: dostępu do magicznego warsztatu, znajomości odpowiedniej receptury oraz posiadania podanych w niej składników.

Po umieszczeniu składników w warsztacie postać tworząca przedmiot musi mieć wymagany poziom czarującego wskazany w recepturze oraz być w stanie rzucić na warsztat odpowiednie zaklęcie.

Każda receptura wymaga określonej esencji i kamieni szlachetnych oraz podstawowego metalu lub skór. Klejnoty wykorzystywane do tworzenia najpotężniejszych przedmiotów o sile zaklęcia +8 są bardzo rzadkie i występują w grze w bardzo małych ilościach.

  • Listę receptur Rzemiosło: cudowne przedmioty znajdziecie TUTAJ. (wkrótce)

Uwagi
  • W implementacji D&D 3.5 w NWN2 klasy ze zdolnościami czaropodobnymi (Czarny Strażnik, Zabójca) nie mogą tworzyć cudownych przedmiotów.
  • Zaklęcie niezbędne do zaklinania może być rzucone za sprawą przedmiotu, np. zwoju czy różdżki.
  • Wszystkie zwoje i różdżki mają ustalony poziom czarującego.
  • Jeśli czarujący potrafi rzucać dane zaklęcie, wówczas gra bierze pod uwagę jego poziom czarującego, nawet jeśli dane zaklęcie wyczarowane z różdżki lub zwoju ma efekt niższego poziomu. Jeśli efekt przedmiotu użytego do rzucenia zaklęcia ma wyższy poziom od poziomu czarującego twórcy, wówczas brany jest pod uwagę poziom tworzącego cudowny przedmiot. Przykładowo zwój odzwierciedla siłę zaklęcia poziomu czarującego 12, postać korzystająca ze zwoju ma 6 poziom czarującego, a cudowny przedmiot wymaga 8 poziomu czarującego, wówczas próba stworzenia cudownego przedmiotu się nie powiedzie!
  • Jeśli czarujący nie potrafi rzucić danego zaklęcia, wówczas gra określa poziom czarującego na podstawie użytej różdżki lub zwoju.
  • Wbrew temu, co głosi opis atutu, w implementacji D&D 3.5 w NWN2 postać nie ponosi kosztu w punktach doświadczenia kiedy tworzy cudowne przedmioty.
  • Ze względu na bug atut Wprawny Czarujący jest w stanie podnieść poziom czarującego powyżej poziomu postaci, jeśli dana postać ma poziomy w klasie czarującej, której poziom czarującego wynosi 1/poziom oraz awansuje w klasie prestiżowej, której poziom czarującego wynosi 1/poziom. Przykładowo Czarodziej 10 / Czerwony Czarodziej z Thay 10 z atutem Wprawny Czarujący będzie mieć poziom czarującego wynoszący 24.

Komentarze