Umiejętność ta pozwala tworzyć różne rodzaje uzbrojenia i amunicji z dostępnych materiałów.
Umiejętność klasowa, nie wymaga szkolenia |
- Klas podstawowych: Barbarzyńca, Czarnoksiężnik, Czarodziej, Kleryk, Łotrzyk, Łowca, Paladyn, Wojownik, Zawadiaka
- Klas prestiżowych: Agent Harfiarzy, Blady Mistrz, Boski Czempion, Czarny Strażnik, Dziedzic Czerwonego Smoka, Dziewiątka Neverwinter, Kapłan Bojowy, Krasnoludzki Obrońca, Mistrz Broni, Mistyczny Łucznik, Mistyczny Oszust, Niesamowity Rycerz, Niewidzialne Ostrze, Szermierz, Zabójca, Złodziej Cienia z Amn
Aby wykuć broń, należy posiadać odpowiednią jednorazową formę. Każda forma po zbadaniu informuje o liczbie sztabek metalu lub desek drewna wymaganych do stworzenia broni. Po umieszczeniu formy oraz materiałów w warsztacie kowalskim należy użyć na nim młota kowalskiego. Wymagana ranga umiejętności potrzebna do stworzenia broni zależna jest od rodzaju uzbrojenia oraz użytych materiałów.
Jeśli forma broni wymaga kilku sztuk surowca, muszą być one tego samego typu. Nie można np. mieszać ze sobą różnych metali czy gatunków drewna.
Poziom umiejętności wymagany do stworzenia broni |
Kategoria broni | Poziom umiejętności |
Broń prosta do walki wręcz | 2 |
Broń zaawansowana do walki wręcz | 5 |
Broń egzotyczna do walki wręcz | 8 |
Bułat (bug) | 8 |
Długie i krótkie łuki | 2 |
Kusze i bełty | 5 |
Poszczególne materiały mogą nacechować przedmiot specjalnymi właściwościami, ale równocześnie ich obróbka wymaga wyższego poziomu umiejętności rzemiosło: broń. Poniższa tabela przedstawia wszystkie korzyści zapewniane przez surowce oraz modyfikatory naliczane do Stopnia Trudności testu wytwarzania przedmiotów.
Metale |
Materiał | Właściwości | ST |
Adamant | pomija RO konstruktów, Kamienną Skórę, Większą Kamienną Skórę, Przeczucie, premia do obrażeń: +2 magiczne | +15 |
Alchemiczne Srebro | pomija RO diabłów, likantropów, nieumarłych, ulubieńców bogów | +5 |
Mithral | zmniejszenie ciężaru 60% | +10 |
Mroczna Stal | premia do obrażeń: +1 elektryczność | +10 |
Zimne Żelazo | pomija RO fey, demonów i czarnoksiężników | +5 |
Żelazo | brak | +0 |
Drewno |
Materiał | Właściwości | ST |
Deska | brak | +0 |
Deska Shedderanowa | premia do ataku: +2 (kusze), potężny +4 (łuki) | +5 |
Deska Zalantarowa | premia do ataku: +1 (kusze), potężny +2 (łuki), premia do obrażeń: 1 magiczne (maczugi i włócznie), premia do obrażenia: +1 elektryczność (kostury) | +10 |
Deska z Drewna Zmierzchu | premia do ataku: +3, zmniejszenie ciężaru 60% (kusze), potężny +6 (łuki), premia do obrażeń: +1 magiczne (kostury) | +10 |
- Specjalne właściwości materiałów: adamant, deska shedderanowa, deska zalantarowa, deska z drewna zmierzchu, mithral, mroczna stal traktowane są jako magiczna właściwość przedmiotu. W związku z tym wliczają się w limit zaklinania, który dla postaci do 20 poziomu wynosi 3 zaklęcia, a dla postaci epickich (21+) wynosi 4 zaklęcia
Komentarze
Prześlij komentarz