Cechy |
Atrybuty fizyczne i umysłowe bohatera opisuje sześć cech: Siła, Zręczność, Kondycja, Inteligencja, Mądrość oraz Charyzma.
W Baldur’s Gate 3 ustalenie wartości cech zachodzi poprzez system zakupów punktowych. Tworząc postać gracz ma 27 punktów do rozdysponowania, przy czym:
- Wartość cechy nie może być niższa od 8.
- Wartość cechy nie może być wyższa od 15.
- Koszt zwiększenia wartości cechy o 1 aż do poziomu 13 włącznie kosztuje dokładnie 1 punkt za 1 punkt.
- Koszt zwiększenia wartości cechy do 14 i 15 kosztuje za każdym razem po 2 punkty.
- Bez względu na rasę postaci gracz może podnieść wartość dwóch wybranych cech o +2 oraz +1, co pozwala osiągnąć maksymalne wartości 17 oraz 16 w dwóch wybranych atrybutach.
Poniższa tabela przedstawia modyfikatory, jakie wynikają z określonego poziomu cech.
Cecha | Mod. | Cecha | Mod. |
---|---|---|---|
1 | -5 | 16-17 | +3 |
2-3 | -4 | 18-19 | +4 |
4-5 | -3 | 20-21 | +5 |
6-7 | -2 | 22-23 | +6 |
8-9 | -1 | 24-25 | +7 |
10-11 | 0 | 26-27 | +8 |
12-13 | +1 | 28-29 | +9 |
14-15 | +2 | 30 | +10 |
![]() | Siła |
Główna cecha postaci walczących w zwarciu bądź bronią miotaną, czyli Barbarzyńców, Paladynów i Wojowników. |
Modyfikator z Siły bierze się pod uwagę w:
- Testach ataku bronią do walki wręcz.
- Obrażeniach zadawanych bronią do walki wręcz.
- Testach ataku bronią miotaną.
- Obrażeniach zadawanych bronią miotaną.
- Testach Atletyki.
- Testach Pchnięcia.
- Testach Siły.
- Rzutach Obronnych na Siłę.
Ponadto Siła określa:
- Zasięg skoku.
- Udźwig postaci.
- Maksymalną wagę obiektu, który można podnieść i rzucić.
![]() | Zręczność |
Główna cecha postaci walczących w zwarciu bronią finezyjną lub wykorzystujących broń dystansową, czyli Łowców, Łotrzyków oraz Mnichów. Modyfikator ze Zręczności bierze się pod uwagę w:
|
![]() | Kondycja |
Główna cecha odpowiadająca za przeżywalność postaci, zdolność zachowania koncentracji i fizyczną odporność na takie efekty, jak trucizny, choroby. Modyfikator z Kondycji bierze się pod uwagę w:
|
![]() | Inteligencja |
Główna cecha odpowiadająca za zdolność uczenia się i zdobywania wiedzy. Ma wpływ na biegłość władania czarami przez Magów, Mistycznych Oszustów i Mistycznych Rycerzy, a także wrodzone zdolności magiczne elfów oraz githyanki. Modyfikator z Inteligencji bierze się pod uwagę w:
|
![]() | Mądrość |
Mądrość określa zdolność logicznego myślenia i postrzeganie zmysłowe. Jest podstawową cechą Druidów, Kapłanów, Łowców i Mnichów, gdyż odpowiada za ich magiczne moce. Modyfikator z Mądrości bierze się pod uwagę w:
|
![]() | Charyzma |
Główna cecha ułatwiająca interakcje z bohaterami neutralnymi. Determinuje magiczne zdolności Bardów, Czarowników, Paladynów i Zaklinaczy. Modyfikator z Charyzmy bierze się pod uwagę w:
|
Komentarze
Prześlij komentarz